Πάντα ήθελα να μετατρέπω τα κείμενα σε σενάρια. Σενάρια όμως με ρόλους για όλους. Κι επειδή τα κείμενα τις περισσότερες φορές ήταν βαρετά, πολλές φορές έψαχνα τα αγαπημένα του Αισώπου.
Τις ιστορίες του τις έχω σχεδόν στραγγίξει. Είναι τόσο φρέσκιες, γεμάτες μαθήματα ζωής, τα ζώα είναι τόσο αρεστά στα παιδιά, οι διάλογοι τόσο ευρηματικοί! Ακόμα και στο Ογκολογικό Παίδων ήταν η πιο επιτυχημένη μου επιλογή… για όλες τις ηλικίες! Τον Αίσωπο τον δοκίμασα κάτω από όλες τις συνθήκες και βγήκε νικητής!
Είναι πλέον ευρέως γνωστό πως αν συγκρίνουμε
το καλύτερο ομαδικό μάθημα με
το καλύτερο ιδιαίτερο, φυσικά και το πρώτο ξεχωρίζει κατά πολύ! Να, ας πούμε πως έχουμε ένα μάθημα σαν κι αυτό, την πασίγνωστη ιστορία που μας έλεγαν, λέμε και θα λέμε στα παιδιά μας για καληνύχτα:
“Η συνέλευση των ποντικών” ή στα αγγλικά: “Τhe Bell and the Cat”! Είναι το ίδιο ένα ή δύο παιδιά να αφηγηθούν την ιστορία με το να δούμε 10 παιδιά να την παίζουν σα να είναι ηθοποιοί; Με σκηνικά, κοστούμια, ηχητικά εφέ και … μία δόση μιούζικαλ; Σε τι είναι καλύτερο το Λονδίνο από εμάς δηλαδή;
Έφτιαξα το σενάριο στην αγγλική γλώσσα για μία τάξη των 11. Δίνω αναλυτικές οδηγίες πώς να γίνουν περισσότεροι ή λιγότεροι οι ρόλοι. Το κάνω συνήθως στην Junior B, αλλά για πρώτο μάθημα είναι ιδανικό στην Α! Φανταστείτε να έρθουν οι μαθητές για ένα τυπικό πρώτο μάθημα και να βρεθούν να φοράνε κοστούμια, να περιβάλλονται από σκηνικά του έργου και παντού ηχητικά εφέ! Ποιος δε θα στεναχωρηθεί
αν μάθει πως έχασε τέτοιο μάθημα;
Στο τέλος της διδακτικής ώρας είναι έτοιμοι για να δώσουν παράσταση μπροστά σε …κοινό! Θέλετε να είναι αυτοί που σχολάνε στις δίπλα τάξεις ή οι γονείς που έρχονται να τους πάρουν; Γιατί να μη δουν τι έκαναν τα παιδάκια τους από το πρώτο κι όλας μάθημα; Γιατί να μην το μοιραστούμε μαζί τους; Να ξέρουν κι αυτοί πως τα πράγματα άλλαξαν, το μάθημα μοιάζει με τη ζωή έξω από τους τοίχους, δεν ακούνε πια τον δάσκαλο να μιλάει ακατάπαυστα αλλά εκείνα τα ίδια μιλούν σε 2άδες, 3άδες και στο τέλος όλα μαζί! Το αποτέλεσμα δε, ασύλληπτο!
Το είδαν κι οι άλλες γλώσσες και ζήλεψαν… Πώς να μην το διδάξουμε και στα Γερμανικά, στα Γαλλικά, στα… Ισπανικά; Φυσικά κι έγινε κι αυτό! Άλλωστε μαθαίνουμε ξένες γλώσσες, όχι μόνο αγγλικά!
Έχω ήδη ανεβάσει το υλικό στα αγγλικά και τις επόμενες μέρες θα το βρείτε και στη Γερμανική γλώσσα -για αρχή! Ώρα να χρησιμοποιήσουμε την ενέργεια που μαζέψαμε από τα μπάνια και τα παγωτά και να συνεχίσουμε να διασκεδάζουμε στην τάξη… θεατράλε!
Έτοιμοι να δείτε το εξώφυλλο που ετοίμασα με έμπνευση την ιστορία του Αισώπου; Φαίνεται παράξενο αλλά κάθε δραστηριότητα που ανεβάζω γίνεται ένα μικρό βιβλίο και μερικές φορές …μεγάλο. Ε, να μην του φτιάξω κι ένα εξώφυλλο; Μην καθυστερείτε και πατήστε εδώ:
Αυτό το εκπαιδευτικό υλικό δεν είναι για όλους. Αφιερώνεται στους δασκάλους που βαρέθηκαν την ανάγνωση και το θρανίο! Σε αυτούς που φλέγονται από θέρμη να παρασύρουν παιδιά και γονείς σε έναν ξέφρενο χορό! Τον χορό της μάθησης!
Υ.Γ. Το καλοκαίρι δεν τελείωσε! Συνεχίστε παγωτά και μπάνια σα να ‘ναι η πρώτη μέρα!