
Κράτα αυτό: Αν θέλεις οι μαθητές να σε προσέχουν, εστίασε στο πώς παρουσιάζεις το περιεχόμενο και όχι στο να το επαναλαμβάνεις συνεχώς.
Γιατί; Όταν κάτι παρουσιάζεται προβλέψιμα, ο εγκέφαλος το φιλτράρει ως ασήμαντο.
Η λύση;
Μια τεχνική 2 βημάτων που βασίζεται στο στοιχείο της έκπληξης και της πρόκλησης.
Βήμα 1: Σπάσε το μοτίβο της πρόβλεψης
🔹 Άλλαξε την προσέγγιση: Αντί για «Ανοίξτε το βιβλίο στη σελίδα…», ξεκίνα με μια παράξενη ερώτηση ή ένα οπτικό ερέθισμα.
📌 Π.χ. «Αν ήσουν ο ήρωας αυτής της ιστορίας, τι θα έκανες;»
📌 Δείξε μια εικόνα χωρίς να εξηγήσεις τίποτα.
🔹 Παραβίασε την προσδοκία:
✔️ Μίλα πιο αργά ή πιο δυνατά σε απρόβλεπτα σημεία.
✔️ Γράψε μια λέξη ανάποδα στον πίνακα.
✔️ Άλλαξε το σημείο της τάξης από όπου διδάσκεις.
Βήμα 2: Ενεργοποίησε τον μαθητή μέσα σε 5 δευτερόλεπτα
🔴 Μετάτρεψε το μάθημα σε πρόκληση:
Αντί για «Τι θυμάστε από το προηγούμενο μάθημα;», πες:
📌 «Μπορείτε να μετρήσετε μέχρι το 10 πριν κάποιος απαντήσει σωστά την ερώτησή μου;»
📌 «Ποιος μπορεί να εξηγήσει αυτό σε 6 λέξεις ή λιγότερες;»
🔴 Χρησιμοποίησε την “παύση του δασκάλου”
Όταν ρωτάς κάτι, σταμάτα για 3-4 δευτερόλεπτα χωρίς να συμπληρώσεις εσύ την απάντηση. Το κενό δημιουργεί ένταση και κάνει τους μαθητές να σκέφτονται.
Extra Tip:
Οι άνθρωποι τείνουν να προσέχουν ό,τι είναι ασυνήθιστο. Κάνε κάτι που δεν περιμένουν και θα έχεις την αμέριστη προσοχή τους!
Αυτό ήταν το σημερινό RFL: (Reschool Flash Letter), με συμπυκνωμένη πρακτική διδακτική γνώση που διαβάζεται σε 1 λεπτό!
📢 Στο επόμενο RFL: Το 3-2-1 ➡ Πώς να κάνεις τους μαθητές να ανακεφαλαιώσουν το μάθημα με μια απλή, γρήγορη τεχνική. Μείνε συντονισμένος! 🎯