Κράτα αυτό: Αν θέλεις οι μαθητές να σε προσέχουν, εστίασε στο πώς παρουσιάζεις το περιεχόμενο και όχι στο να το επαναλαμβάνεις συνεχώς.

Γιατί; Όταν κάτι παρουσιάζεται προβλέψιμα, ο εγκέφαλος το φιλτράρει ως ασήμαντο.

Η λύση;

Μια τεχνική 2 βημάτων που βασίζεται στο στοιχείο της έκπληξης και της πρόκλησης.

Βήμα 1: Σπάσε το μοτίβο της πρόβλεψης

🔹 Άλλαξε την προσέγγιση: Αντί για «Ανοίξτε το βιβλίο στη σελίδα…», ξεκίνα με μια παράξενη ερώτηση ή ένα οπτικό ερέθισμα.

📌 Π.χ. «Αν ήσουν ο ήρωας αυτής της ιστορίας, τι θα έκανες;»
📌 Δείξε μια εικόνα χωρίς να εξηγήσεις τίποτα.

🔹 Παραβίασε την προσδοκία:
✔️ Μίλα πιο αργά ή πιο δυνατά σε απρόβλεπτα σημεία.
✔️ Γράψε μια λέξη ανάποδα στον πίνακα.
✔️ Άλλαξε το σημείο της τάξης από όπου διδάσκεις.

Βήμα 2: Ενεργοποίησε τον μαθητή μέσα σε 5 δευτερόλεπτα

🔴 Μετάτρεψε το μάθημα σε πρόκληση:
Αντί για «Τι θυμάστε από το προηγούμενο μάθημα;», πες:
📌 «Μπορείτε να μετρήσετε μέχρι το 10 πριν κάποιος απαντήσει σωστά την ερώτησή μου;»
📌 «Ποιος μπορεί να εξηγήσει αυτό σε 6 λέξεις ή λιγότερες;»

🔴 Χρησιμοποίησε την “παύση του δασκάλου”
Όταν ρωτάς κάτι, σταμάτα για 3-4 δευτερόλεπτα χωρίς να συμπληρώσεις εσύ την απάντηση. Το κενό δημιουργεί ένταση και κάνει τους μαθητές να σκέφτονται.

Extra Tip:

Οι άνθρωποι τείνουν να προσέχουν ό,τι είναι ασυνήθιστο. Κάνε κάτι που δεν περιμένουν και θα έχεις την αμέριστη προσοχή τους!


Αυτό ήταν το σημερινό  RFL: (Reschool Flash Letter), με συμπυκνωμένη πρακτική διδακτική γνώση που διαβάζεται σε 1 λεπτό!

📢 Στο επόμενο RFL:  Το 3-2-1  ➡ Πώς να κάνεις τους μαθητές να ανακεφαλαιώσουν το μάθημα με μια απλή, γρήγορη τεχνική.  Μείνε συντονισμένος! 🎯